Dieet: 1 kilo per dag

Afvallen: 1 kilo per dag en 10 kilo in 3 weken
Meer over Afvallen met zekerheid

Kan ik 1 kilo per dag afvallen? Ja zeker en begin nog vandaag.
Je kunt ook kiezen voor het succesvolle 5 tot 10 kilo in 2 of 3 weken afvallen dieet.

Meer bewegen om snel te kunnen afvallen

Je kunt snel afvallen!

Over 10 dagen ben je 10 kilo afgevallen !!

Een in de praktijk geteste methode voor snel en veilig afvallen.

1 kilo per dag afvallen is uit eigen ondervinding goed haalbaar en ik vertel jou hoe jij dat ook kunt.

Je kan ook kiezen voor het succesvolle 5 tot 10 kilo in 2 of 3 weken afvallen dieet.

Beide afslank methodes zijn onderdeel van een alles omvattend afvalplan SPORT JE FIT Succesvol afvallen met stappenteller en gezond dieet. Een afvalplan met zekerheid.

Omdat het snel afvallen onderdeel is van dat plan kan je het beruchte jojo-effect voorkomen.

Snel, gezond en veilig afvallen, 1, 5 of 10 kilo in korte tijd kan met dit dieet !!

Ebook Succesvol afvallen met stappenteller en gezond dieet

Ebook SPORT JE FIT Succesvol afvallen kan!

Een beproefde en door velen gevolgde, succesvolle zelf-doe methode voor een gezonde levensstijl door sporten, gezond eten, (snel) afvallen en op gewicht blijven.

(Ebook bevat 62 bladzijden, in .pdf bestand, ISBN 978-90-806959-0-0 Versie 2.0 2018)

In het ebook beschreven afvalmethode omvat 3 stappen:

Afvallen Stap 1 geeft je dagelijkse motivatie om een gezond leven te leiden en om je afslank doelen te bereiken. Tevens een dieet om snel 6 tot 9 kilo af te vallen.

Afvallen Stap 2 is je plan om je ideale gewicht te bereiken. Je zult er versteld van staan hoe snel je de voordelen van bewegen en gezond eten gaat merken. 10, 20 of zelfs 40 kilo afvallen kan goed.

Met Afvallen Stap 3 zal je op gewicht blijven en je fit en gezond voelen.

Voor een uitgebreide inhoudsopgave van SPORT JE FIT klik hieronder:

Hoe ik 1 kilo per dag ging afvallen

Hoe ik met mijn manier van eten en bewegen in de val liep

Het is al heel wat jaartjes geleden dat ik ervan schrok dat ik 97 kilo woog in plaats van mijn gebruikelijke 82 tot 85 kilo. Ik kreeg er zelfs last van. Mijn broekriem kon ik niet meer goed aantrekken en in de auto puilde mijn buik uit.

Voor mijn broeken moest ik al een maatje meer hebben. Je zag het aan mij.

Het was de tijd dat het advies van je arts nog inhield “ieder pondje komt door het mondje” en dat diëtisten voor een andere groep bedoeld leken.

Hoe kon het zover komen dacht ik. Ik was een echte hardloper geweest. 3 maal per week erop uit, waarvan 1 maal per week naar de atletiekvereniging. Een ½ marathon liep ik zo maar. En eten deed ik met mate, dacht ik.

Door het harde werken was ik in de val gelopen. Ik dacht niet voldoende tijd te hebben of er gewoon geen zin in te hebben om het sporten op peil te houden. En zo’n lekker kaas croissantje tussen de middag werd een gewoonte.

Mijn dieet werd aangevuld met een paar snacks en een 1/2 flesje wijn in de avond, nootjes en chips erbij … wellicht herken je het.

Ongemerkt werd ik zwaarder. Eerst de 90 kilo voorbij en daarna in een rap tempo woog ik 97 kilo. Nog net niet de 100!

BMI Calculator




Hoe ik mijn gewichtsprobleem ging oplossen

Wat te doen? Ik wist dat je kon afvallen door meer te bewegen en minder te eten. Maar dat kost tijd en waarom niet snel een klapper maken.

Het principe van snel afvallen was toen eerder gestoeld op niet of nauwelijks eten dan een haalbaar afvalplan te volgen. En de arts met “ieder pondje komt door het mondje” kon ook niet vertellen hoe ik dat kon aanpakken.

Zo ontstond bij mij het plan om een fietsvakantie te organiseren. Met de fiets en tentje een flinke tocht gaan maken.

Wij, mijn zoon en ik, bedachten dat het wel leuk zou zijn om de rivier De Rijn te volgen tot aan haar oorsprong in Zwitserland. Omdat we bij De Vecht woonden, konden we vanuit huis starten. We zouden De Vecht gaan volgen tot de Lek om daarna bij Lobith De Rijn te gaan volgen door Duitsland en Oostenrijk.

Een heel avontuur zou het worden. We maakten onze fietsen klaar voor de grote tocht. Nog die degelijke fietsen met 3 versnellingen. Ook kochten wij een kleine tent voor onderweg. De B&B’s waren toen nog onbekend.

Wist je dat er hele leuke fietsvakanties zijn?

Er zomaar even tussendoor. Wil je meer gaan bewegen en je wilt daar ook een (deel) van je vakantie aan wijden, denk dan aan een fietsvakantie. Leuk, spannend en … je valt af. Er zijn fietsvakanties voor singles, alleengaanden, wereldfietsers en nog veel meer. Hier hebben wij alle fietsvakanties verzameld. 

We gingen volop bewegen

We vertrokken op een ochtend. We volgden De Vecht, daarna bij Culemborg De lek, die even later over gaat in de Neder-Rijn. Het uiteindelijk zien van de Rijn was voor ons een hele belevenis. Die dag kwamen we zelfs een stukje Duitsland in.

Wat hadden wij aan prestatie geleverd. We fietsten 110 km in een matig intensief tempo. We hoefden geen heuvels te beklimmen dus we konden in de 2e en 3e versnelling in een redelijk tempo fietsen. We raakten niet buiten adem.

Eten deden we door een pasta warm te maken en bij het eten namen we wat fruit. Ongemerkt het Mediterrane dieet in de praktijk gebracht. Tijdens de rit aten we een  stokbroodje met kaas en dronken we yoghurt, om de honger onderweg te stillen. En verder dronken we veel, heel veel water.

We fietsten op deze manier 3 dagen. De 4e dag was een rustdag. De eerste rustdag was in Koblenz, waar De Moezel in De Rijn uitkomt. We bleven een dag op de camping Die Ecke. Een hele ervaring. Wat we niet wisten was dat die dag de Tour de France in Koblenz zou finishen. Pakten we mooi even mee. Om anderen zo te zien sporten is erg  motiverend.

Na deze rustdag gingen we verder. Weer 110 km per dag fietsen in een matig intensief tempo en we aten nog steeds op dezelfde manier. Wat brood met kaas en yoghurt onderweg en s ‘avonds een dieet van pasta en fruit.

Na 10 dagen kwamen wij aan bij Lindau aan de Bodensee. Daar was een prachtige camping waar wij bleven.

Een geweldig resultaat, 14 kilo in 10 dagen afvallen

Bij het begin had ik mij gewogen. 97 kilo. In Lindau woog ik mij weer en … ik woog nog maar 83 kilo. Dus ik was 14 kilo afgevallen in 10 dagen. Omdat we daar graag wat anders aten kwam ik wel wat aan. Thuis woog ik nog 86 kilo. Als eindresultaat was ik toch maar even ruim 1 kilo per dag afgevallen. En dat in 10 dagen. En ik voelde mij er prima bij. Het kan dus, snel en gezond 1 kilo per dag afvallen.

Hoe ik op gewicht bleef

Thuis kocht ik een racefiets en pakte ik ook het hardlopen weer op. 3 maal per week sporten en mijn lichaamsgewicht bleef netjes op peil.

Meer bewegen en gezond eten waren de oplossing voor mijn gewichtsprobleem

Bewegen in de vorm van een aerobe duurtraining

Het bewegen, bestond uit een aerobe duurtraining. Waarbij het trainen onder de anaerobe drempel blijft. Je kunt dit herkennen, door niet buiten adem te raken. Dat je gemakkelijk, tijdens het trainen, hier fietsen, met een ander kan praten.

Een tweede controlemiddel is dat je bij het trainen in een redelijk tempo, bij jezelf vaststelt dat je de beweging langdurig kunt volhouden. We noemen dat een extensieve duurtraining.

De training, 110 km per dag fietsen, werd dus lang volgehouden. Zo verbruikte ik (heel) veel calorieën.

Gezond dieet en geen honger krijgen

We aten overdag wat brood aangevuld met karnemelk of yoghurt. De beide laatste voedingscomponenten liggen wat zwaar op de maag en zijn eiwitrijk. Karnemelk bevat nagenoeg geen vet. Hiermee voorkwam ik het hongergevoel.

Als avondeten at ik een pasta aangevuld met vruchten en verder heel veel water. Het Mediterrane dieet in de praktijk.

Snel afvallen kan dus zo

Van eten kom je aan en van bewegen val je af. Hier sloeg de balans duidelijk over naar méér calorieën verbruiken. En omdat ik steeds in beweging bleef moesten mijn vetreserves wel worden aangesproken. En dat leverde een gewichtsreductie van ruim 1 kilo per dag op.

Kan je ook afvallen met een andere beweging of sport?

Alle sporten of bewegingen waarbij je voornamelijk een aerobe inspanning levert zijn geschikt om af te vallen. Dat zijn naast fietsen ook wandelen, hardlopen, schaatsen, skeeleren, bergwandelingen maken, enz.

Wat ging ik doen met mijn ervaring: 1 kilo per dag afvallen

Ik wilde er graag meer van weten. Hoe het kon om op een toch, relatief, gemakkelijke manier 1 kilo per dag af te vallen. Ik ben een opleiding gaan volgen bij de KNAU. De opleiding voor Trainer Loopgroepen. Steeds duidelijker werd mij wat de crux was om af te vallen en op gewicht te blijven.

Daarna ontmoette ik mijn huidige vrouw, die in haar HBO opleiding voedingsleer had. Ook zij had een afval periode doorgemaakt. Zo waren wij als duo geschoold in bewegen en voeding. Bovendien waren wij ook ervaringsdeskundigen.

Met al onze ervaringen en scholing ontstond bij ons het idee om anderen te gaan helpen om te gaan afvallen. Het idee werd werkelijkheid met ons SPORT JE FIT. Deze afvalmethode is voor iedereen te begrijpen en toe te passen.

In de huidige INNOVATIEVE versie hebben wij het meten = weten met stappenteller en gezond menu verwerkt. Daarmee kan je het toeval beheersen en zelfs uitsluiten.

INNOVATIEF afvalplan SPORT JE FIT

Het afvalplan SPORT JE FIT bestaat uit 3 stappen. Afvallen Stap 1 behandelt de motivatie en voorbereiding. Doelen stellen voor het afvallen en motivatie oefeningen. Het gezond menu wordt met jou doorgenomen. Het bijzondere is dat deze Stap 1 wordt afgesloten met een 3 weken dieet om 5 tot 10 kilo af te vallen. Heb je direct het bewijs dat je wel kunt afvallen. En dat motiveert erg goed!

Hier kan je GRATIS het ebook Doelen stellen voor succesvol afvallen downloaden en maak daarmee een ontdekkingsreis in jezelf.

Afvallen Stap 2 gaat over gezond eten en bewegen. Om de waarden van je inspanningen te kunnen meten heb je een stappenteller nodig. Ik gebruik daarvoor de Fitbit Activity Tracker, samen met de Fitbit Area Personenweegschaal. Zo meet ik de verbruikte calorieën en meet ik het beoogde resultaat, mijn gewicht. In een handige app op mijn telefoon zie ik alle meetwaarden. Bovendien kan ik een fietstocht terugzien op een map. Wat heel leuk is.

Daarnaast maken wij samen een menu voor gezond eten. Een menu om af te vallen en een menu om op gewicht te blijven.
Je zult er versteld van staan hoe gemakkelijk het afvallen zal gaan. Je valt week na week af. Omdat je het allemaal kunt meten heb je het toeval uitgesloten. Je gaat met zekerheid afvallen. Je kunt zelfs vooraf plannen hoeveel je gaat afvallen en wanneer je op gewicht zal zijn. Slank op het strand aankomende zomer, kan dus!

Afvallen Stap 3 maakt het compleet, want na het afvallen en op gewicht komen zal je met deze Stap 3 een verandering van je leefstijl krijgen. Dat is nodig om met succes op gewicht te blijven.

Zie je de analoog met mijn fietsvakantie? Goede voorbereiding, er echt zin in hebben, de noodzaak ervan inzien om af te vallen. Veel bewegen en gezond en met mate eten en daarna het verworvene in een groter geheel plaatsen. De verandering van je leefstijl.

Heb je er al zin in, download dan ons ebook Succesvol afvallen met stappenteller en gezond dieet.

Ook jij kan, met succes, 1 kilo per dag afvallen en zo 5 of 10 kilo lichaamsgewicht kwijt raken

Wat houdt je tegen om 1 kilo per dag te gaan afvallen en snel 5 tot 10 kilo lichaamsgewicht kwijt te raken?
We gaan het samen aanpakken.

Voorbereiding voor het afvallen

Kies voor een duur beweging. Dat kan fietsen zijn, maar ook wandelen. Voor het fietsen ga je uit van ongeveer 100 km per dag. En voor het wandelen 30 tot 40 km.

Als jouw conditie te gering is, ga dan eerst een paar maanden in het weekend en een keertje door de week conditie opbouwen.

Zet routes uit. Dat kan iedere dag vanuit huis zijn, in de avond lig je fijn in je eigen bed. Of van B&B tot hotel.

Neem een periode van 1 of 2 weken vrij.

Het afvallen zelf

Net zoals ik met mijn eerste tocht deed ga je 3 dagen achtereen bewegen. 100 km fietsen of 30 tot 40 km wandelen. Vooraf neem je een goed ontbijt. Voor onderweg neem je yoghurt mee en een bruine boterham met bij voorkeur vette vis. Beide voedingscomponenten zijn gezond, maar bovenal voorkomen ze het hongergevoel. S ‘avonds neem je een maaltijdsalade en voor het drinken mineraalwater.

Dit doe je dus 3 dagen. De vierde dag neem je rust. Rust is net zo belangrijk als sporten. Bij het sporten gaan lichaamscellen dood. Bij het rusten worden nieuwe lichaamscellen aangemaakt. Dit vernieuwend proces is belangrijk. Neem dus een pauze.

Na de 4e dag ga je er weer 3 dagen op uit om daarna weer een rustdag te hebben.

We hebben er nu 8 dagen opzitten. Dus nog 2 te gaan. Of beter 3?

Je kunt het ook bij 5 kilo afvallen houden. Dan neem je daar en week voor.

Je zult zien dat je snel afvalt. De 1 kilo afvallen per dag tot 5 tot 10 kilo in totaal is goed haalbaar.

En als het niet zo goed lukt, onderzoek dan wat je aan activiteiten hebt gedaan en wat je hebt gegeten. Je zult snel zien waar het fout is gegaan.

En na het afvallen

Snel afvallen heeft een keerzijde. Je lichaam zal er alles aan doen om je oude situatie te herstellen. Ja zelfs er nog een schepje bovenop doen om straks een buffer te maken tegen zo’n afval explosie. Het beruchte jojo-effect. Om dat te voorkomen zal je deze afvalperiode om 5 tot 10 kilo afvallen in een groter afvalplan moeten plaatsen.

In ons ebook Succesvol afvallen met stappenteller en gezond dieet gaan we daar uitvoerig op in.

Kan ik ook 1 kilo in 1 dag afvallen

Ja je kunt er ook voor kiezen om er 1 dag voor te nemen om 1 kilo af te vallen.

Eigenlijk kun je dat al invullen hoe dat kan.

Als ik mij als voorbeeld neem dan pak ik dat als volgt aan.

Op die dag maak ik met mijn racefiets een flinke tocht van 100 tot 120 km. Ik hou een redelijk tempo aan en zo dat ik niet buiten adem raak. Dit volg ik ook als ik een brug, heuvels in de duinen of op de Veluwe over ga. In neem voldoende rustpauzes.

Voor het eten heb ik karnemelk bij mij en onderweg neem ik bij een visboer een broodje haring of makreel. Vette vis is gezond. De eiwitten van de vis voorkomen dat ik honger krijg. In de karnemelk zitten ook eiwitten en bevat nauwelijks vet.

Thuis gekomen eet ik een maaltijdsalade en in de avond eet ik een paar nootjes en drink ik mineraalwater.

De volgende ochtend weeg ik ruim 1 kilo minder. Soms zie ik een wat andere waarde, maar dan lees ik het de volgende dag wel af dat ik 1 kilo ben afgevallen.

Nuttig? Ligt eraan. Als het onderdeel is van een groter afvalplan, om nu op gewicht te blijven is het een opsteker. Als je het zo maar doet, dan is het leuk, maar de kilo zal er weer snel aanzitten.

5 tot 10 kilo afvallen in het 2 tot 3 weken dieet

Met het succesvolle vetvrije dieet kun je 5 tot 10 kilo in 3 weken afvallen. Ik heb het dieet een aantal keer gevolgd. De eerste keer viel ik 9 kilo af, de tweede keer 5 en de laatste keer 6 kilo. Ik combineerde het wel met veel bewegen. 2 tot 3 maal per week een wandeling van een paar uur of een dagtocht op de fiets.

Het dieet is een crash dieet. Door de weeks eet je vrijwel vetvrij. De hoeveelheid is ook gering. In het weekend kun je normaal eten. En drinken zoveel je wilt.

We hebben het dieet opgenomen in ons ebook SPORT JE FIT Succesvol afvallen met stappenteller en gezond dieet. Een afvalplan om in 3 stappen op je gewenste gewicht te komen en te blijven.

De Stap 1 van het afvalplan gaat o.m. over motivatie. Het 3 weken dieet om 5 tot 10 kilo snel af te vallen is daar onderdeel van. Met het volgen van het dieet bewijs je jezelf dat je wel kunt afvallen. Een motivatie bron van jewelste.

Je kunt het dieet ook uitstekend gebruiken om, indien nodig, je gewicht wat bij te sturen. Een weekje dieet geeft mooie resultaten en … is nog gezond ook.

In de praktijk maak ik een print van het dieet en hang ik het op de koelkastdeur. De componenten zijn eenvoudig. Het is een gemakkelijk dieet om te bereiden. En de smaak is prima.

Het dieet is onderdeel van een totaal afvalplan. Voor een jojo-effect hoef je dus niet te vrezen.
Met de volgende afval Stap 2 ga je nog meer afvallen en om met zekerheid je gewenste lichaamsgewicht bereiken en te behouden.